De tijd gaat super snel.. - Reisverslag uit Damongo, Ghana van Natascha Hooft - WaarBenJij.nu De tijd gaat super snel.. - Reisverslag uit Damongo, Ghana van Natascha Hooft - WaarBenJij.nu

De tijd gaat super snel..

Door: Natascha Hooft

Blijf op de hoogte en volg Natascha

24 Juli 2013 | Ghana, Damongo

Hoi allemaal,

Zondag ochtend de kerkdienst gehad in het weeshuis. Was weer een leuke dienst. Veel gedanst. De kinderen gingen ook nog optreden, dus dat was ook heel leuk. Tussen de middag gefrituurde jam gegeten (soort patatjes), erg lekker! In de middag nog even naar het weeshuis gegaan met Suzanne, Bob en Arida (De Nederlanders die er nu ook zijn, het gezin). Veel spelletjes gespeeld, gevoetbald en geknuffeld. ’s Avonds na het eten kaartspelletjes gedaan met wat jongens van het weeshuis bij Abraham thuis. Maandag weer naar de school gegaan. De kleuterjuf is op cursus, dus is er niet meer tot de zomervakantie, deze begint donderdagmiddag. Ik heb dus de kleuterklas gedraaid met hulp van Suzanne (50 kleuters). Er is haast geen materiaal aanwezig, maar er toch het beste van gemaakt. Tussen de middag even uitgerust en ’s middags weer naar het weeshuis gegaan. De ‘speciale kinderen’ lesgegeven. Arida (de moeder van het NLse gezin) was op maandag jarig dus dit was een groot feest. Toen we terug liepen van het weeshuis, stonden er kinderen klaar met spuitjes gevuld met water om haar nat te spuiten en liedjes te zingen. Dit is een traditie van hun. Ook was alles versierd. Het was erg leuk! Dinsdag ochtend weer lesgegeven aan de kleuters en ook aan ‘groep 3’. Op de terugweg lekker veel fruit gekocht en dat tussen de middag opgegeten. In de middag had ik 10 kinderen van het weeshuis uitgenodigd om naar Abrahams huis te komen. Ik had een dansmiddag georganiseerd. Ik heb ze wat Nederlandse animatieliedjes geleerd en zij mij wat Afrikaanse dansmoves. Het was erg gezellig. Er waren jongens en meiden en ze kunnen allemaal goed dansen en vinden het ook erg leuk om te doen. Dit was dus een hele gezellige middag! Vanochtend weer naar de school gegaan. Het had erg hard geregend in de nacht en ook nog in de ochtend, dus de school begon ook later. Veel kinderen waren er ook niet. Het was op zich wel lekker dat het regende, want hierdoor koelde het een beetje af en was het niet zo heet. Weer geholpen in de school en in verschillende klassen les gegeven. Ze hebben examens dus soms moeten ze gewoon wachten en verder niks.. De oudere meiden wilden ook weer al te graag mijn haar doen, dus liep weer met allemaal vlechten in mijn haar rond. Ze kunnen dit wel erg goed. Vanmiddag weer terug geweest naar het weeshuis. Spelletjes gedaan en weer lesgegeven aan de ‘speciale kinderen’. Vrijdag, zaterdag en zondag gaan we naar Mole. Ik ben erg benieuwd. Daarna blijven we nog tot en met woensdag en donderdag (1 augustus) vertrekken we op onze terugreis naar Accra, waarbij we nog wat parken willen bezoeken en naar Cape Coast willen. Na het weekend probeer ik een verslag te plaatsen over Mole.

Groetjes Natascha

• 24 Juli 2013 - 23:35

Sylvia:

He Natascha,
    Wat gaaf dat je t zo naar je zin hebt!
    Geloof wel dat t heel vermoeiend is om zo les te
    Geven met de weinig middelen die je hebt.
    Maar deze kids waarderen t echt!!
    Nog veel plezier daar! Dikke kus uit lekkerkerk!!!

• 24 Juli 2013 - 23:48

Sanne:

heeee! wat een gave belevenissen, dat gaat je altijd bijblijven! Mooie dingen gedaan natas, ze hebben nu al in de gaten wat een topper je bent. Geniet van de laatste week en succes! liefs sanne

• 25 Juli 2013 - 08:01

Ursula:

Hoi Mop

Wat ben je iedere dag toch weer gemotiveerd om naar de kinderen te gaan , en te kijken hoe je de dag daar weer door komt met de weinig middelen die je daar hebt.
    En toch krijg je het voor elkaar om er weer een geslaagde dag van te maken!!! Superrrr
    De kids en Abraham zullen je vreselijk missen straks.
    Geniet van de laatste week en je trip naar Mole.

Dikke kus van ons .

• 28 Juli 2013 - 20:22

Jessica Signer:

Hoi Natascha.
    Wat is alles leuk om te lezen dat je het zo na je zin heb.
    En dat je het zo goed met de kinderen kan doen en vinden dat is voor jou wel weggelegd hè Natascha en dat je het zo leuk heb op die school met die kinderen oké nou Natascha. Ik wens je nog veel plezier daar en Gr. Van Jan en jessica