Mole National Park - Reisverslag uit Damongo, Ghana van Natascha Hooft - WaarBenJij.nu Mole National Park - Reisverslag uit Damongo, Ghana van Natascha Hooft - WaarBenJij.nu

Mole National Park

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha

12 Augustus 2014 | Ghana, Damongo

Woensdag zijn we in de ochtend vertrokken naar Mole National Park. Dat is een plek in het noorden van Ghana, waar je op safari kunt en de dieren in het wild leven. We namen twee meiden van het weeshuis mee, zodat zij ook een leuk uitje hadden. Rana en Gloria hadden er veel zin in en vonden het ook een beetje spannend, want ze hebben niet vaak een uitje. Met de gele taxi naar Mole gereden en daar aangekomen eerst de spullen in onze kamer gelegd. Hierna gelijk gaan zwemmen in het zwembad. De meiden vonden dit super! Het was ook eindelijk een keer lekker afkoelend met dit warme weer. Ook heerlijk geluncht (frietjes, weer eens wat anders dan rijst). Toen we ons weer gingen omkleden, stonden er olifanten vlak voor ons huisje! We hadden echt geluk dat we deze dieren al gelijk zagen. Er was nu alleen geen gids bij dus we moesten extra goed uitkijken, het zijn tenslotte wilde dieren. De meiden vonden het best eng, maar ook gaaf dat ze olifanten zagen. In de middag op jeepsafari gegaan. De meiden hun eigen Afrika laten zien en op zoek gegaan naar verschillende dieren. We hadden veel verschillende dieren gezien zoals olifanten, antilopen, apen, herten en een klein stukje van een krokodil in het water. 's Avonds weer heerlijk avond gegeten met andere Nederlanders samen. De volgende ochtend al om 7 uur op wandelsafari gegaan. Ook hierbij hadden we geluk en hebben we super veel dieren gezien. Vrijwel direct de olifanten! De meiden vonden het ook al een stuk minder eng en genoten net als ons. Hierna nog een hele tijd gezwommen en in de middag weer terug naar het weeshuis gegaan. De meiden vielen in de taxi in slaap. Moe van alle indrukken en het zwemmen, wat ze de tweede dag echt super leuk vonden en totaal niet meer bang waren. Het was leuk om te zien dat dit uitje voor ons net zo geslaagd was als voor ons.

Verder is een van de leerkrachten bevallen van een dochter en mochten we gelijk de volgende dag al komen kijken en de baby vast houden. Wat een prachtig meisje. Ze heeft nog geen naam, want deze krijgt ze donderdag tijdens de naamceremonie. Hier zijn wij ook voor uitgenodigd.

We zijn nog met bijna alle jongens naar de markt geweest. Dit was ook een leuk uitje voor ze. We hebben voor elk kind nieuwe slippers gekocht, want bijna elk kind liep op kapotte. Deze hebben we tijdens de kerkdienst zondag uitgedeeld.

Het schiet nu echt op, want we gaan vrijdagochtend alweer weg uit Damongo en naar de kust toe. Woensdag naar Tamale om met de kleintjes te gaan zwemmen in het zwembad. Donderdag afscheid en de naamceremonie en dan gaan we vrijdag rond 4 uur 's ochtends weg. De weken zijn voorbij gevlogen! Het was onwijs leuk om de kinderen weer te zien en tijd met ze door te brengen. Er zijn nu ongeveer 1300 stenen voor het schoolgebouw. De rest geven we over aan Jolanda en zij zorgt ervoor dat het schoolgebouw er ook echt komt. We hebben veel kunnen doen hier.

Liefs Natascha

• 12 Augustus 2014 - 13:38

Thea Fokker:

Hallo Natascha, weer genoten van je verslag. Leuk dat je de kinderen meeneemt op je uitjes. De tijd is idd weer snel voorbij maar geniet nog maar even. Lieve groet Thea

• 12 Augustus 2014 - 18:18

Ton En Wil:

Hallo Natascha, met belangstelling je verslag weer gelezen . Je maakt mooie dingen mee.
    Nog een fijne tijd die je nog rest. groeten ton en wil.

• 12 Augustus 2014 - 20:34

Lisette:

Wat maak je toch een hoop mooie dingen mee!! Echt gaaf, en......dat wordt weer een mooi fotoboek zeker???

• 18 Augustus 2014 - 08:16

Joke Hehakaja:

Hoi Natasch, alweer je laatste verslag gelezen. Wat is de tijd snel gegaan, misschien ben je zelfs alweer thuis. Maar wat heb je veel gedaan en mooie dingen meegemaakt. Mooie ervaringen om nooit te vergeten. Geniet nog verder van de vakantie, zie je 1 september weer. Groetjes, Joke