Weer terug in Ghana - Reisverslag uit Nabori, Ghana van Natascha Hooft - WaarBenJij.nu Weer terug in Ghana - Reisverslag uit Nabori, Ghana van Natascha Hooft - WaarBenJij.nu

Weer terug in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Natascha

01 Januari 1970 | Ghana, Nabori

Dinsdag begon onze reis naar Ghana. Weer terug naar waar ik een jaar geleden was. Op schiphol aangekomen en de koffers (met wat gedoe romdom overgewicht) ingecheckt. Nog even wat gedronken met onze ouders en daarna het vliegtuig ingestapt. Een rechtstreekse vlucht naar Accra, de hoofdstad van Ghana. Om 3 uur vertrokken we en 's avonds om 10 uur kwamen we aan. Lokale tijd was 8 uur. Het is daar twee uur eerder. Na lang wachten bij de visumcontrole, konden we naar onze koffers. Gelukkig waren deze alle 4 aangekomen. Wat euro's gewisseld voor cedi's en toen stond de neef van Abraham (de man van het weeshuis) al op ons te wachten met een naambordje om ons naar het hotel te brengen. Klamboe's opgehangen aan de ventilator en na een korte nacht (zo'n 4,5 uur) weer uitgecheckt en met een taxi naar het vliegveld gegaan. Een binnenlandse vlucht genomen naar Tamale (het noorden). Deze vlucht ging super en een uur later waren we in het noorden. Daar een taxi gepakt naar Damongo / het huis van Abraham. Dit ging erg snel en daardoor waren we al om kwart voor 11 's ochtends op plaats van bestemming!! Alles rustig uitgepakt in mijn oude kamer. Onze bedden waren al opgemaakt en alles was schoon. Alleen de klamboe's nog opgehangen. Het was erg leuk om de meiden die in het huis wonen en Abraham weer te zien. We voelden ons gelijk welkom. Abraham een holland tas met wat Nederlandse spulletjes gegeven. Hier was hij erg blij mee. Ook de andere Nederlandse vrijwilliger Jolinda ontmoet. Zij is hier nog een weekje. 's Middags naar het weeshuis gegaan (een half uur lopen) en de kinderen weer gezien. De meeste herkende mij nog. Het was leuk ze weer te zien en ook te zien dat het goed met ze gaat. Even met ze gespeeld en geknuffeld en geholpen met het verven van het weeshuis. Hier is Jolinda mee bezig. Hierna weer terug gegaan naar Abraham's huis en pannenkoeken gegeten. Vroeg naar bed gegaan om weer even bij te komen.

Donderdag zijn we naar het ontbijt naar het weeshuis gegaan. Het was de laatste schooldag dus feest! Alle banken waren in één ruimte gezet en daar gezongen, gebeden en gedanst. De kinderen kregen ook hun rapport, waar weer op stond hoeveelste ze waren geworden van de klas. Iets waarvan ik erg blij ben dat wij dat in Nederland niet hebben. Ieder kind mag trots zijn op zijn eigen kunnen. Tussen de middag rijst gegeten en alle spullen voor de kinderen uitgezocht. Twee koffers vol met schooltassen klaar gemaakt om mee te nemen naar de kinderen. Laura en ik samen met twee koffers in een motortaxi naar het weeshuis. Het regende erg hard dus eerst twister gespeeld onder de overkapping. Deze had ik meegenomen. Toen het droog was de tassen uitgedeeld. Vol elk kind een gevulde schooltas (tandenborstel, tandpasta, knuffel, armband en schoolspullen). Ze waren super blij en zeiden constant 'thank you sister, god bless you'. Iedereen in NL bedankt voor jullie schooltassen!! Ook Becky (mijn sponsorkindje) haar schooltas met cadeautjes gegeven. Ze was hier erg blij mee. 'S avonds een soort nasi gegeten en de serie friends gekeken.

Vandaag (vrijdag) gaan we naar Wa, met een boot over het water om nijlpaarden te bekijken. Ik ben erg benieuwd. Vorig jaar ben ik hier niet geweest.

Het is goed om weer terug te zijn!
De foto's die ik bijvoeg heb ik gemaakt met mijn mobiel vanaf mijn camera..

Groetjes Natascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 19 April 2013
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 6805

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Ghana

Landen bezocht: